Regulamin sklepu
INTERNETOWEGO
Regulamin sklepu internetowego
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób
sprzedaży prowadzony przez firmę Andrii Myronchuk za pośrednictwem
sklepu internetowego Brazil Keratin (zwanego dalej: „Sklepem
Internetowym”).
§ 1 Definicje
1. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z
wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu
Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru
określonego w zamówieniu.
3. Dostawca – oznacza firmę, z którą współpracuje Sprzedawca w
zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
4. Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych
wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym,
wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w
Sklepie Internetowym.
5. Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i
przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub
z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
6. Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
7. Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel,
uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez
Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi prowadzenia
Konta Klienta.
8. Login – oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego
ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub
innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Sklepie
Internetowym. Login jest właściwym adresem poczty elektronicznej
Klienta.
9. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub
jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu
działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej
związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
10. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
11. Rejestracja – oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób
określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze
wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
12. Sprzedawca – oznacza firmę Andrii Myronchuk , biuro w Warszawę
(03-715), ul. Stefana Okrzei 1A/10P . NIP:9512557182, REGON:
523935467, e-mail:
właścicielem Sklepu Internetowego.
13. Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod
którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie
brazilkeratin.pl
14. Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem
Umowy sprzedaży.
15. Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające
Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych
osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w
przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i
które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w
niezmienionej postaci.
16. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na
odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a
Sprzedawcą.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny
internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców,
formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu
należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować
wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą
Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
2. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego
było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich
popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych,
typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne
wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Sklepu
Internetowego:
• najnowsze przeglądarki internetowe typu Internet Explorer lub Chrome
lub FireFox lub Opera lub Safari, z włączoną obsługą języka Javascript,
akceptująca pliki typu „cookies”
• łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
• Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej
rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli.
3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas
korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane
są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego
Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie
Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów.
Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów
ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy
Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej
swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie
„cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić
korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z
usług dostępnych na Stronach Internetowych Sklepu, konieczne jest
posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze
bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego,
Strony Internetowej Sprzedawcy, w sposób sprzeczny z prawem,
dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
6. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i
korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się
z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez
osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki
techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W
szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące
tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca
się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie
Hasła.
§ 3 Rejestracja
1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać
nieodpłatnej Rejestracji.
2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie
Internetowym.
3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i
przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do
Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w
formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala
indywidualne Hasło.
4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma
możliwości zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść
poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
5. W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na
przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych
poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego.
W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania
danych osobowych Klienta, a także o znanych Sprzedawcy lub
przewidywanych odbiorcach tych danych.
6. Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych
osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości
zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą elektroniczną
usługi Prowadzenie Konta Klienta. Zgoda może być w każdej chwili
cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia
Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres
Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
7. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient
otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty
elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie
Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o
świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś
Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania
zmian podanych podczas Rejestracji danych, za wyjątkiem Loginu.
§ 4 Zamówienie
1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty
Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie
Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
3. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej
Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest
zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór
polecenia „DODAJ DO KOSZYKA” pod danym Towarem
prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po
skompletowaniu całości zamówienia wybiera na Stronie Internetowej
Sklepu przycisk „DALEJ”, następnie potwierdza adres dostawy,
zapoznaje się z Regulaminem oraz sposobem dostawy. Wybiera formę
płatności, poprzez kliknięcie „ZAMAWIAM I PŁACĘ” składa zamówienie
przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy. ) Każdorazowo
przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy. Klient jest informowany o
łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich
dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z
Umową sprzedaży.
4. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta
oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem
zamówienia.
5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez
Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
6. Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca
przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację
o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia
do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której
mowa w §4 ust. 4 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta
zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
7. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej
warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty
elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas
Rejestracji lub składania zamówienia adres.
§ 5 Płatności
1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym
Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie
kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie
zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których
Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i
składaniu zamówienia.
2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione
Towary:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym
przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia
oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
b) przelewy 24 .
c)za pobraniem ( Poczta Polska)
2. Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać
płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy
sprzedaży.
4. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie o
którym mowa w §5 ust. 3, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy
termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta. Informacja o
dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również
informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca
odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu
drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi
oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu
Cywilnego.
§ 6 Dostawa
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem
Umowy sprzedaży bez wad.
3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o
liczbie Dni Roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.
Ceny i terminy doręczeń na terenie Polski
Paczkomat InPost:
czas dostawy: 1-2 dni robocze*,
koszt dostawy: 12,00 zł
* w okresie przedświątecznym i świątecznym termin dostarczenia
przesyłki może ulec wydłużeniu.
Zamówienie zostaje wysłane w przeciągu 1-2 dni roboczych liczonych
od momentu wpłynięcia opłaty na konto w przypadku wyboru płatności
przelewu bankowego lub od momentu zaakceptowania transakcji przez
Przelewy24.
Kurier InPost:
czas dostawy: 1-2 dni robocze*,
koszt dostawy: 21,00 zł
* w okresie przedświątecznym i świątecznym termin dostarczenia
przesyłki może ulec wydłużeniu.
Zamówienie zostaje wysłane w przeciągu 1-2 dni roboczych liczonych
od momentu wpłynięcia opłaty na konto w przypadku wyboru płatności
przelewu bankowego lub od momentu zaakceptowania transakcji przez
Przelewy24.
Kurier Poszta Polska( za pobraniem)
czas dostawy: 1-2 dni robocze*
koszt dostawy :25zł 20g
Zamówienie zostaje wysłane w przeciągu 1-2 dni roboczych liczonych
od momentu zamówienia .
4. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie
Internetowej Sklepu liczony jest w dniach roboczych.
5. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem
Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
6. W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres
poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie
przesyłki przez Sprzedawcę.
7. Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób
przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności pracownika
Dostawcy. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient
ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego
protokołu.
9. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej
przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą
dostarczane Towary.
10. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego
adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy,
pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu
telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny.
W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu
Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem
drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem
termin i koszt Dostawy.
§ 7 Rękojmia
1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad
fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem
Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2. Jeżeli Towar ma wadę Klient może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo
wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony
lub naprawiany przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość
obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad.
Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia
wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany
Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do
zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe
albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie
stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia
wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny
od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w
sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z
drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową
sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub
wymiany ponosi Sprzedawca.
3. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany
dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta
będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi.
Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad
przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się
przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym
terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient
żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do
odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o
obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu
do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
§ 8 Reklamacje
1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy
sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres
Sprzedawcy.
2. Sprzedawca, w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego
reklamację ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji
związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
§ 9 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może
w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od
chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta.
Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca niezwłocznie
potwierdza Klientowi otrzymanie formularza.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za
niezawartą.
4. Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży
zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od
Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Klienta. Sprzedawca może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili
otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu
odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
6. Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób
dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak
nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy
sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na
adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
8. W wypadku odstąpienia Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty
zwrotu Towaru.
9. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym
trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Klienta o kosztach zwrotu
rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Towaru.
11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.
§ 10 Usługi nieodpłatne
1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi
nieodpłatne:
a) Formularz kontaktowy;
2. Usługi wskazane w §11 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w
tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju,
form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych
wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy
dla zmiany Regulaminu.
4. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą
formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości
do Sprzedawcy.
§ 11 Odpowiedzialność Klienta w zakresie zamieszczanych przez niego
treści
1. Zamieszczając treści oraz udostępniając je Klient dokonuje
dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie
wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego
działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a jedynie
podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby
teleinformatyczne.
2. Klient oświadcza, że:
a) jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw
własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio –
utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki
towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na
treści;
b) umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, o których mowa w
§11, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób
trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób,
których one dotyczą;
c) wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych
Klientów oraz Sprzedawcę, jak również upoważnia Sprzedawcę do ich
wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego
Regulaminu;
d) wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu
Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
3. Klient nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §11,
danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku
osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby
trzeciej;
b) zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w §11,
treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.
4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez
Klientów treści pod warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie z
§13 Regulaminu.
5. Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania
z usług, o których mowa w §11, treści które mogłyby w szczególności:
a) zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr
osobistych osób trzecich;
b) naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z
ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności
przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze
zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c) posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do
innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np.
poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za
obraźliwe);
d) pozostawać w sprzeczności z interesem Sprzedawcy;
e) naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje,
przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.
6. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §13 Regulaminu,
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania
treści zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich
z usług, o których mowa w §11, w szczególności w odniesieniu do treści
co, do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub
odpowiednich organów stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie
niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści.
7. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez
Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach Strony
Internetowej Sklepu.
§ 12 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
1. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść
publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra
osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady
uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na
podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o
potencjalnym naruszeniu.
2. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje
niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej
Sklepu, treści będących przyczyną naruszenia.
§ 13 Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych Klientów przekazanych
Sprzedawcy dobrowolnie w ramach Rejestracji, składania zamówienia
jednorazowego oraz w ramach świadczenia przez Sprzedawcę usług
drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w
Regulaminie, jest Sprzedawca.
2. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji
zamówień, świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną
oraz innych celów określonych w Regulaminie. Dane są przetwarzane
wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez
Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3. Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie, z
tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w
procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta
oraz uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia Klienta, w przypadku
składania zamówienia bez Rejestracji Konta Klienta.
4. Każdy kto przekaże Sprzedawcy swoje dane osobowe, ma prawo
dostępu do ich treści oraz do ich poprawiania.
5. Sprzedawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z
prowadzonego zbioru, w szczególności w przypadku usunięcia Konta
Klienta. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych,
jeżeli Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Sprzedawcy
lub naruszył obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych
osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia
odpowiedzialności Klienta.
6. Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada
wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym
dostępem lub wykorzystaniem.
7. Sprzedawca przekazuje dane osobowe Klienta Dostawcy w zakresie
niezbędnym do realizacji Dostawy.
§ 14 Postanowienia końcowe
1. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez
wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze
Strony Internetowej Sklepu.
2. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży,
strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem
właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie
niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
3. Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie
możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych
mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są
i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed
dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na
podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia
przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od
dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca
poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego
Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej
drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego
Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje
rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §15.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 czerwca 2023 r.